top of page

לשמור על קשר

מה מעניין אותך?
נראו כאן לאחרונה
לא להחמיץ!
היסטוריה

חצי הכוס הירוקה

מה קורה כשבוחרים משהו ב100%? כשהולכים עם הבחירה עד הקצה, ללא פשרות?

נגיד, כמו שאליעזר בן יהודה בחר בעברית,או כמו שדיאן פוסי בחרה בגורילות...

או אולי, הערכים והמטרות בחרו אותם?

בכל מקרה, לצד המהפיכות האדירות, מחירים כבדים שולמו שם.

הסבתא החכמה שלי, שאני מתגעגעת אליה מאד, אמרה לי בגיל 16 "הכל בחיים פשרה".

לא הבנתי על מה היא מדברת.

בגיל 16 כלום לא נראה כמו פשרה.

הכל חד משמעי, שחור או לבן.

"פשרה" נשמע כמו שם של משהו עכור, עצוב וכמוש, לא קשור בכלל לחיים מלאי העשייה שהכרתי אצל סבתא.

אבל זו אולי פשוט דרך לא פוליטיקלי קורקט לומר- "מינונים", "איזון", "פרופרציה"....

אני נזכרת בה בכל פעם שאני מרגישה רגשות אשם על משהו שאני לא עושה מספיק טוב, ויש המון הזדמנויות, הרי!

אפשר להרגיש אמא לא מספיק טובה כי אין תמיד סבלנות לילדים ומה פתאם אני בטלפון כשאני איתם עכשיו.

אפשר להרגיש בת זוג לא מספיק טובה כי אין כח לארגן זמן בילוי משותף עם בן הזוג.

אפשר להרגיש "אקו סלב" לא מספיק טובה, כי אין לי קומפוסט, ואני לא צמחונית/טבעונית, ואני קונה חיתולים ומגבונים... ו... רשימת החטאים עוד ארוכה.

אבל אפשר גם לצרף השראה מדונלד וויניקוט (אני בטוחה שסבתא שלי היתה מסכימה), ולומר- דיינו.

אני טובה מספיק.

זה לא מושלם, זה לא 100%, אבל אני בוחרת בחיים עשירים ומלאים, אני רוצה לממש הרבה ערכים ולצעוד בכמה שבילים בו זמנית.

אז- פשרה. יש לקרוא בנימה מפויסת, בחיוך ובהשלמה.

אני קוראת לעצמי בהנאה "אקו סלב", למרות שאני רחוקה מלהיות מלכת אקולוגיה וסלב אני בטוח לא...

אבל חשוב לי, באמת חשוב, להשתדל לעשות טוב לכדור הזה שלנו. כשאני רואה את עצמי כ"אקו סלב" אני מתמקדת בחצי הירוק של הכוס, ומכירה בשמחה בכל הדברים היפים שאני כן עושה, ולא מתמקדת במה שחסר.

הולכים קודם כל על מה שקללללל, ושמחים על זה! זה לא רק בסדר, זה ממש מעולה.

אצלי הרגלי ה"אקו" החזקים ביותר הם:

- שני סלי כביסה לטובת איסוף פסולת למיחזור שמוצבים קבוע מתחת לאי במטבח

- שקיות רב פעמיות בקניות ובסידורים

- כלים רב פעמיים בפיקניקים ואירועים למיניהם- למדתי את זה מביה"ס של הבן שלי!

- משתדלת לא לקנות שטויות... זה גם אקולוגי וגם חסכוני. לאחרונה אף הקצנתי עד כדי כך שלא קניתי סטיקלייטים במקס סטוק, למרות שהיה לי רעיון למשהו ממש מגניב שאפשר לעשות איתם לחנוכה... פשוט לא יכולתי להתעלם מהנזק הסביבתי של זה- גם פלסטיק וגם הזרחן הזה שם!?! אמרתי לעצמי שאני עוד צריכה להסתכל על עצמי במראה כשאני קוראת לעצמי "אקו סלב", וויתרתי על העניין. מצאתי הפעלה מגניבה לא פחות וידידותית יותר לסביבה...

מה ההתנהגויות האקולוגיות שלך? יש לך משהו שעובד אצלכם בבית וכדאי לי גם לשקול לאמץ?

אל תתביישי, ספרי לי בתגובות.

נ.ב.

שיהיה ברור, אני בהחלט מפנטזת על קומפוסט לפעמים... כן? גם זה יגיע.

bottom of page